همشهری آنلاین: مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه «دیگر انحصار عنصر اطلاعات، شکسته است»، خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: «نمی‌توانید بگویید من مسئول روابط عمومی هستم؛ امروز دیگر همه افراد جامعه مسئول روابط عمومی هستند چون همه امکان تولید، پردازش و انتشار دارند. در این میان مدیران روابط عمومی باید بگویند امتیازشان نسبت به مردم چیست».

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، محمد خدادي دوشنبه 2 تير ماه در آئين نهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي در سالن اجتماعات هتل ارم، با بيان اين مطلب خطاب به مديران و دست‌اندركاران روابط عمومي گفت: «به صورت جدي و اصولي و اساسي، باور كنيم كه شما هيچ انحصار خاصي نداريد. اگر توانستيد بين توليدات خود با توليدات ديگر افراد جامعه، تمايز ايجاد كنيد، مي‌مانيد؛ واگرنه حذف مي‌شويد».

مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران افزود: «وقتي آقاي وزير بايد شخصاً خودش روابط عمومي خودش باشد، خود به خود روابط عمومي حذف مي‌شود».

وي با بيان اظهارنظري صريح مبني بر اينكه «در بحث روابط عمومي موفق نبوده‌ايم»، گفت: موضوع روابط عمومي در ايران مربوط به دهه‌ها قبل است، اين درحاليست كه بستر روابط عمومي بايد به لحظه تغيير كند. بنابراين به بازنگري اصولي و اساسي روش‌هاي سنتي روابط عمومي نياز داريم.

مديرعامل ايرنا، مهمترين مشكل امروز را عدم وجود تعريف مشخص ميان نسبت پيام با مخاطب دانست و گفت: در گذشته از رسانه به ارتباط مي‌رسيديم، اما اعتقاد دارم امروز از ارتباط بايد به رسانه برسيم. امروز بايد «ارتباط» محور باشد، نه رسانه. 

خدادي در بخش ديگر سخنانش گفت: تقليد و تكرار يك فعاليت، الزاماً به معناي اثرگذاري آن نيست. در پي اين باشيم كه بازخورد فعاليت خود را بگيريم.

وي معروفيت را به معناي مقبوليت و ماندگاري ندانست و تأكيد كرد: در حال حاضر در خبرگزاري ايرنا كه هشتاد ساله شده است، به همكاران گفته‌ام كه سرعت را حتماً فداي صحت كنيد ولي صحت را هيچ گاه فداي سرعت نكنيد.

کد خبر 263586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha